Czego nie może zabraknąć na Twoim biurku? Poznaj TOP 5 akcesoriów, z którymi będzie Ci się pracować lepiej
Przybornik na biurko
Nawet najbardziej ergonomiczne krzesło i najwygodniejsze biurko nie wystarczą, gdy zasiada przy nich bałaganiarz. I choć faktycznie jest tak, że pewna doza twórczego chaosu może wzmagać kreatywność oraz sprzyjać dobrym pomysłom, to jednak większość z nas lepiej pracuje w miejscu, które jest uporządkowane. Co pomoże Ci utrzymać w ryzach całą masę drobiazgów, którymi na co dzień się otaczasz, pracując przy biurku? Przybornik na biurko, czyli organizer! Jeśli jesteś z pokolenia lat 80., możesz pamiętać słynne kredkowe jeżyki, czyli pierwsze dziecięce przyborniki. Dzisiaj wybór jest już o wiele większy! Do dyspozycji masz przyborniki na biurko z metalu, tworzywa sztucznego, drewna, a nawet filcu czy włóczki, a to wszystko w różnych stylach i dowolnej kolorystyce. Jaki organizer na biurko wybrać? Jeśli potrzebujesz przede wszystkim miejsca na drobne rzeczy jak ołówki, długopisy, kredki czy ewentualnie telefon komórkowy, wybierz niewielki przybornik stojący. Powinien Ci on wystarczyć. Jeśli jednak Twój sposób pracy zakłada, że wokół jest sporo notatek, zeszytów, notesów lub książek – wybierz coś większego. Może to być duży organizer stojący, wyposażony w przegródki i szuflady, a nawet stojąca nadstawka na biurko (czyli dodatkowa mobilna półka z miejscem na książki, notesy, długopisy itd.).
Wisząca wielofunkcyjna tablica na notatki i zdjęcia
Tablica to sprytny gadżet na biurko dla zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Sprawdzi się nawet w mikroskopijnym domowym biurze. Ciekawy pomysł to np. połączenie tablicy korkowej z powierzchnią pokrytą farbą tablicową i magnetyczną. Dzięki temu w części korkowej przypniesz notatki i post-ity, a w „tablicowej” zapiszesz kredą potrzebne informacje i przyczepisz magnesy. W sklepach wnętrzarskich znajdziesz sporo takich tablic. Mogą one być „czyste” lub od razu wyposażone np. w tygodniowy czy miesięczny podział na dni. Inna ciekawa opcja to tablica druciana, na której zawiesisz różne notatki i inne gadżety przy pomocy klipsów bądź spinaczy.
Filcowy parawan akustyczny
Prosty gadżet na biurko, który odmienił już losy niejednego home office. Co jest największym problemem, gdy pracuje się w domu? Kłopoty ze skupieniem, dotyczące zwłaszcza tych pracujących w salonie, kuchni czy jadalni. Wokół dzieje się dużo – biegają dzieci, psy, czasem gra telewizor czy konsola, gotuje się obiad, pierze pralka. Od rodzinnego życia ciężko się odciąć, ale akustyczny parawan na biurko naprawdę może w tym pomóc. Stawia się go przed sobą lub dzieli przy jego pomocy przestrzeń do pracy. Dzięki lekkiej, składanej konstrukcji łatwo go przemieścić i schować w razie potrzeb. Najładniejsze parawany to te z filcu termoformowanego, ale możesz poszukać też produktów z innych materiałów, w tym takich o właściwościach wygłuszających.
Podkład na biurko
Banalny z pozoru gadżet biurkowy, który pomaga się skupić na pracy, a nawet pozwala lepiej zapamiętywać. Część osób w trakcie myślenia czy rozmowy mimowolnie rysuje, koloruje albo po prostu kreśli różne wzory wokół siebie. Czasem są to rysunki, postacie, twarze, zwierzęta, rośliny, a czasem jedynie szlaczki czy inne abstrakcyjne wzory. Nie ma w tym nic złego – po prostu niekiedy mózg lepiej przyswaja informacje, gdy ręce „pracują”. Zaczyna się to już najczęściej w szkole podstawowej. Jeśli więc miałeś na ostatniej stronie każdego zeszytu prawdziwą galerię rysunków, papierowy podkład na biurko prawdopodobnie Ci się przyda. Jaki wybrać? Możliwości masz mnóstwo! Polecamy zwłaszcza podkładki z nadrukowaną mapą świata, różne rodzaje papierowych mandali do wypełniania czy inne wielkoformatowe kolorowanki dla dorosłych.
Lampka biurkowa
Jeśli jeszcze nie masz lampki do pracy, natychmiast ją kup. Serio, Twoje oczy Ci podziękują. Punktowe oświetlenie to nie tylko obowiązkowe (zgodnie z przepisami BHB) wyposażenie każdego biurka. To także sposób, by wzrok pozostał zdrowy nawet po wielu latach siedzenia przed monitorem. Światło ogólne (a już szczególnie światło monitora) to za mało! Twoje oczy potrzebują dodatkowego oświetlenia, najlepiej neutralnego lub chłodnego. Będzie Cię ono stymulować do pracy i zapobiegnie zmęczeniu wzroku. Możesz kupić lampkę w wielu różnych stylach i kolorach, w tym także z dodatkowym organizerem na długopisy, stacją ładowania telefonu czy kwietnikiem na roślinę doniczkową. Chcesz wiedzieć więcej o ergonomii w miejscu pracy? Sprawdź 5 wskazówek, które pomogą Ci ją wprowadzić.