Kenoko Business

Regulamin usługi Newslettera Black Point S.A.

1. Postanowienia ogólne

Niniejszy regulamin (dalej zwany "Regulaminem") określa zasady funkcjonowania Newslettera (dalej zwany "Newsletterem") prowadzonego przez Black Point S.A. (dalej zwanego "Sprzedawcą"), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

1.1 Przystępując do Newslettera, Użytkownik wyraża zgodę na niniejszy Regulamin i zobowiązuje się do jego przestrzegania.

2. Definicje

2.1 Sprzedawca - Black Point S.A. z siedzibą przy ul. Atramentowej 5, Bielany Wrocławskie, 55-040 Kobierzyce;

2.3 Klient - osoba fizyczna, która dobrowolnie zarejestrowała się do Newslettera, podając swój adres e-mail i/lub numer telefonu i wyraża zgodę na Usługę Newsletter;

2.4 PKE - Ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej;

2.5 RODO - rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;

2.6 U.o.d.o. – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;

2.7 Usługa Newsletter - Usługa Newsletter E-mail oraz Usługa Newsletter SMS;

2.8 Usługa Newsletter E-mail – usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu;

2.9 Usługa Newsletter SMS – usługa polegająca na wysyłaniu wiadomości tekstowych na numer telefonu komórkowego przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu;

2.10 U.ś.u.d.e. – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną

2.11 U.p.k. – ustawa z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta.

3. Zasady funkcjonowanie Newslettera

3.1 Przedmiotem Usługi Newsletter E-mail jest okresowe (tj. w terminach ustalonych przez Sprzedawcę) przesyłanie i dostarczanie przez Sprzedawcę zamówionej przez Klienta informacji w tym informacji handlowej zawierającej treści o charakterze marketingowym i handlowym, w szczególności dotyczące oferty Produktów Sprzedawcy, nowości w asortymencie Sprzedawcy, aktualnych promocji w Sklepie Sprzedawcy czy bieżącej działalności Sprzedawcy w formie listu elektronicznego za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.

3.2 Przedmiotem Usługi Newsletter SMS jest okresowe (tj. w terminach ustalonych przez Sprzedawcę) przesyłanie i dostarczanie przez Sprzedawcę zamówionej przez Klienta informacji w tym informacji handlowej zawierającej treści o charakterze marketingowym i handlowym, w szczególności dotyczące oferty Produktów Sprzedawcy, nowości w asortymencie Sprzedawcy, aktualnych promocji w Sklepie Sprzedawcy czy bieżącej działalności Sprzedawcy w formie widomości SMS na podany przez Klienta numer telefonu komórkowego.

3.3 Z Usługi Newsletter może korzystać osoba fizyczna albo działająca przez osobę umocowaną osoba prawna, albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (dalej również: „Klient”). W przypadku, gdy Klient jest osobą fizyczną o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, w przypadku takiej potrzeby zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie umowy o świadczenie Usługi Newsletter drogą elektroniczną (dalej również: „Umowa Usługi Newsletter E-mail”)/ umowy o świadczenie Usługi Newsletter SMS (dalej również: „Umowa Usługi Newsletter SMS”) oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Sprzedawcy, przy czym co do zasady Umowa Usługi Newsletter E-mail i Umowa Usługi Newsletter SMS ma charakter umowy powszechnie zawieranej w drobnych bieżących sprawach życia codziennego. Sprzedawca nie pobiera od Klientów żadnych opłat za świadczenie usługi Newsletter.

3.4 Korzystanie z Usługi Newsletter E-mail jest uzależnione od posiadania przez Klienta komputera lub innego urządzenia końcowego z dostępem do sieci Internet. Ponadto, możliwość korzystania z Usługi Newsletter jest uzależniona od posiadania przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej (konta e-mail).

3.5 Korzystanie z Usługi Newsletter SMS jest uzależnione od posiadania przez Klienta telefonu komórkowego. Ponadto, możliwość korzystania z Usługi Newsletter SMS jest uzależniona od posiadania przez Klienta aktywnego numeru telefonu.

3.6 Świadczenie Usługi Newsletter oraz zawarcie Umowy Usługi Newsletter możliwe jest po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Klienta:

3.6.1 W dedykowanym formularzu:

a. udostępnienie (wpisanie) swojego adresu poczty elektronicznej (adres e-mail) w okienku Newsletter dostępnym w serwisie pn. Zapisz się do newslettera!,

b. zapoznanie się z Regulaminem i Polityką prywatności,

c. kliknięcia przycisku „zapisz się”,

d. potwierdzenie poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany na adres e-mail podany przez Klienta (mechanizm double opt-in).

3.6.2 Podczas składania zamówienia w sklepie internetowym:

a. zaznaczenie odpowiedniego pola checbox z treścią „Chcę otrzymywać E-mail Newsletter i akceptuję Regulamin Newsletter. W każdej chwili możesz przerwać subskrypcję Newslettera.” (w przypadku zgody na E-mail Newsletter) i/lub „Chcę otrzymywać SMS Newsletter i akceptuję Regulamin Newsletter. W każdej chwili możesz przerwać subskrypcję Newslettera.” (w przypadku zgody na SMS Newsletter).

b. zapoznanie się z Regulaminem i Polityką prywatności

c. kliknięcie przycisku „akceptuję, zamawiam i płacę…”

d. potwierdzenie poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany na adres e-mail podany przez Klienta (mechanizm double opt-in) – dotyczy E-mail Newsletter

3.7 Rozpoczęcie świadczenia Usługi Newsletter E-mail następuje po spełnieniu warunków wskazanych w ust. 3.6 powyżej, z chwilą potwierdzenia jej przez Klienta poprzez klikniecie w link aktywacyjny wysłany na adres e-mail podany przez Klienta, o którym mowa w ust.3.6.1 i 3.6.2 lit. d powyżej (nie wcześniej jednak niż moment, w którym Sprzedawca udostępni Usługę Newsletter E-mail i nie dłużej niż do momentu zakończenia Usługi Newsletter E-mail przez Sprzedawcę).

3.6 Rozpoczęcie świadczenia Usługi Newsletter SMS następuje po spełnieniu warunków wskazanych w ust. 3.6.2 powyżej, z chwilą kliknięcia przycisku „akceptuję, zamawiam i płacę…” po wcześniejszym zaznaczeniu checboxa z treścią „Chcę otrzymywać SMS Newsletter i akceptuję Regulamin Newsletter. W każdej chwili możesz przerwać subskrypcję Newslettera.” (nie wcześniej jednak niż moment, w którym Sprzedawca udostępni Usługę Newsletter SMS i nie dłużej niż do momentu zakończenia Usługi Newsletter SMS przez Sprzedawcę).

4. Usługa Newsletter jest dobrowolna, nieodpłatna i nieograniczona w czasie, a Klient może w każdym czasie bez podawania przyczyny i bez ponoszenia żadnych kosztów zrezygnować z Usługi Newsletter.

5. Klient, korzystając z Usługi Newsletter zobowiązany jest do korzystania z Usługi Newsletter w sposób: niezakłócający funkcjonowania Sklepu, nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy, zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego. Ponadto, Klient korzystający z Usługi Newsletter zobowiązany jest do korzystania z Usługi Newsletter zgodnie z jej celami, niepodejmowania czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, niedostarczania i nieprzekazywania treści bezprawnych, zabronionych przez przepisy prawa, nierozsyłania i nieumieszczania w ramach serwisu niezamówionej informacji handlowej, niepodejmowanie czynności naruszających prawa osób trzecich lub dobra osobiste osób trzecich oraz niemodyfikowania treści przekazywanych w ramach usługi Newsletter w sposób nieuprawniony.

6. W ramach Usługi Newsletter Sprzedawca dostarcza i przekazuje wyłącznie treści zgodne z prawem.

7. W razie naruszenia przez Klienta sposobu korzystania z Usługi Newsletter wskazanego w ust. 5 powyżej, Sprzedawca uprawniony jest do czasowego zawieszenia lub ograniczenia świadczenia Usługi Newsletter na rzecz Klienta. Sprzedawca każdorazowo poinformuje Klienta, wobec którego świadczenie Usługi Newsletter zostało czasowo ograniczone lub zawieszone o zawieszeniu lub ograniczeniu świadczenia Usługi Newsletter. Sprzedawca dokona powiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym poprzez wysłanie wiadomości email do Klienta, na adres e-mail wskazany przez Klienta (dotyczy Usługi Newsletter E-mail) lub poprzez wysyłanie wiadomości SMS do Klienta, na numer telefonu wskazany przez Klienta (dotyczy Usługi Newsletter SMS). Sprzedawca wskazuje, iż czasowe zawieszenie lub ograniczenie świadczenia Usługi Newsletter nie ma wpływu na przysługujące Klientowi prawa wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów w tym w szczególności na prawo do wypowiedzenia Umowy Usługi Newsletter i prawo do odstąpienia od Umowy Usługi Newsletter.

8. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zmienić wskazany adres poczty elektronicznej (adres e-mail) lub wskazany numer telefonu, na który wysyłany jest Newsletter.

9. Klient może w każdej chwili, bez ponoszenia kosztów i bez podania przyczyny wypowiedzieć Umowę Usługi Newslettera ze skutkiem natychmiastowym. Ponadto, Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy Usługi Newslettera bez podania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Usługi Newslettera albo jej wypowiedzenie, wymaga złożenia przez Klienta stosownego oświadczenia. Oświadczenia, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, mogą zostać złożone poprzez: kliknięcie przez Klienta w link dezaktywacyjny przesyłany z każdą wiadomością e-mail w ramach Newslettera umożliwiający rezygnację z otrzymywana Newslettera lub wysłanie Sprzedawcy drogą milową za pośrednictwem poczty elektronicznej (adres: iodo@blackpoint.pl) lub wysłanie oświadczenia drogą pocztową na adres: Black Point S.A., ul. Niebieska 4, Bielany Wrocławskie, 55-040 Kobierzyce.

10. Sprzedawca wstrzymuje dostarczanie Newslettera niezwłocznie po złożeniu przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

11. Sprzedawca może w każdym czasie rozwiązać Umowę Usługi Newsletter za miesięcznym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów, rozumianych jako (katalog zamknięty):

a. zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną bądź prawo telekomunikacyjne przez Sprzedawcę wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w Umowie lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;

b. zaprzestanie świadczenia przez Sprzedawcę Usługi Newsletter;

c. zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);

d. zmiana zakresu lub świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem.

12. Ponadto, Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę Usługi Newsletter z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia w sytuacji, gdy Klient narusza sposób korzystania z Usługi Newsletter wskazany w ust. 7 powyżej. Sprzedawca w na czas okresu wypowiedzenia uprawniony jest zawieszenia wykonywania usługi Newsletter na rzecz Klienta. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy usługi Newsletter może zostać złożone przez Sprzedawcę poprzez przesłanie go Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na aktualnie wskazany adres poczty elektronicznej (adres e-mail) Klienta (dotyczy Usługi Newsletter E-mail) lub poprzez wysyłanie wiadomości SMS do Klienta, na numer telefonu wskazany przez Klienta (dotyczy Usługi Newsletter SMS)

13. Skutkiem wypowiedzenia Umowy Usługi Newsletter przez którąkolwiek ze Stron, odstąpienia od Umowy Usługi Newsletter, jak również rozwiązanie Umowy Usługi Newsletter za zgodą obu Stron, będzie zaprzestanie wykonywania Usługi Newsletter oraz niezwłoczne usuniecie danych Klienta z listy mailingowej Usługi Newsletter E-mail lub/i z listy SMS Usługi Newsletter SMS. Wypowiedzenie Umowy Usługi Newsletter przez którąkolwiek ze Stron, jak również rozwiązanie Umowy Usługi Newsletter za zgodą obu Stron, nie ma wpływu na prawa nabyte przez Strony przed wypowiedzeniem lub rozwiązaniem umowy.

14. Reklamacje dotyczące Usługi Newsletter mogą być składane:

a. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@blackpoint.pl.

b. przesyłając treść reklamacji w formie pisemnej na adres: Black Point S.A., ul. Niebieska 4, Bielany Wrocławskie, 55-040 Kobierzyce.

15. Zaleca się, aby reklamacja, zawierała w szczególności: opis sprawy podlegającej reklamacja (opis reklamacyjny), oznaczenie usługobiorcy, adres e-mail podany podczas zamówienia Usługi Newsletter (dotyczy Usługi Newsletter E-mail) numer telefonu podany podczas zamówienia Usługi Newsletter (dotyczy Usługi Newsletter SMS) lub adres do korespondencji, na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, preferowany przez Klienta sposób poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji. Powyżej wskazana treść zgłoszenia reklamacyjnego stanowi jedynie przykład i nie wpływa na skuteczność reklamacji zgłoszonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, Sprzedawca zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.

16. Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia oraz poinformuje o sposobie jej rozpatrzenia, przesyłając informację zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacyjnym.

17. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za niezgodność Newslettera z umową. Newsletter musi być zgodny z umową przez cały okres jego dostarczania i przesyłania Konsumentowi. W przypadku ujawnienia niezgodności Newslettera z umową, Konsument może złożyć reklamację uwzględniającą żądanie Konsumenta do doprowadzenia Newslettera do zgodności z umową.

18. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Newsletter do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając charakter Newslettera oraz cel Newslettera. Sprzedawca ma prawo odmowy doprowadzenia Newslettera do zgodności z umową, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów.

19. W przypadku, gdy

a. doprowadzenie do zgodności Newslettera z umową jest niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;

b. Sprzedawca nie doprowadza Newslettera do zgodności z umową zgodnie z ust. 18 powyżej;

c. niezgodność Newslettera występuje nadal, pomimo próby Sprzedawcy doprowadzenia Newslettera do zgodności z umową;

d. niezgodność jest na tyle istotna, iż uzasadnia odstąpienie od umowy bez uprzedniego wzywania Sprzedawcy do doprowadzenia Newslettera do zgodności z umową;

e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Newslettera do zgodności z umową dotyczącą jej dostarczania w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, Konsument może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

W związku z faktem, iż Newsletter ma charakter nieodpłatny, Konsument nie ma uprawnienia do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny.

20. W sytuacji odstąpienia przez Konsumenta od umowy, Konsument jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z Newslettera i udostępniania go osobom trzecim.

21. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy Usługi Newsletter, Sprzedawca wstrzymuje dostarczanie Newslettera niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

22. Sprzedawca wyłącza stosowanie przepisów o rękojmi zawartych w Kodeksie Cywilnym wobec Klientów- przedsiębiorców niebędących Konsumentami. Ponadto, wobec Klientów-przedsiębiorców niebędących Konsumentami wyłączona została odpowiedzialność Sprzedawcy za wady oraz za niezgodność treści cyfrowych, usług cyfrowych oraz Newslettera z umową w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo.

pixel